sobota, 14. november 2015

Traktat o lepoti

Print "Lepota je le/ strahotnega ravno še znosni začetek/ in občudujemo jo, ker se ji sploh ne zdi vredno,/ da bi nas pokončala." Tako poje Pesnik po angelskem navdihu, Rainer Maria Rilke, v Prvi devinski elegiji. Po dotiku tega ideala Lepote hrepeni pisatelj Thomas Mann v noveli Smrt v Benetkah, po kateri je Luchiano Visconti posnel nepozaben film z enakim naslovom. In je navdihu tega hrepenenja sledil častilec Lepote, arhitekt in režiser Matej Filipčič, v predstavi Melanholični croquis v Grad hotelu Union, s katere sem se pravkar vrnila. Osupljiva vizualna lepota, podložena z veličastno glasbo, se je razlila pred našim pogledom v spoznanje, da doseže Lepota svoj vrhunec v - Smrti. Filipčič je interdisciplinarno prepletel umetnost (Boris Cavazza) z znanostjo (dr. Urban Kordeš), podelil filozofiji (Jožica Avbelj) nalogo vpraševanja in obarval predstavo z melanholijo (Romana Šalehar), ki pogosto spremlja umetnike. V lepoto predstave smo strmeli in potem obsedeli v tišini. Nihče ni vstal in odšel. Ker smo potrebovali oddih od "strahotnega ravno še znosnega začetka". Poglejte si ponovitev, potopite se v morje prelepih podob jutri, 15., ali 16. in 17. novembra, ko je predstava na sporedu ob 19. uri , pa še 18. novembra ob 20. uri. Vedno v veliki dvorani hotela Union.